onsdag den 1. juni 2011

Hola alle sammen!

Jeg er nu i gang med at læse op til mine mundtlige eksamener! Har allerede været igennem de skriftlige heldigvis - som forresten gik fremragende, synes jeg selv :-)

Jeg har været igennem en del ting, og halvdelen af dem egner sig ikke til at ligge her på nettet, hvor alle kan se dem. Så jeg vil kun fortælle jer dem, som jeg kan tillade mig at skrive ned.

Sidste skoledag

Jeg havde sidste skoledag, hvor jeg var vært og skuespiller til mit afgangsshow sammen med min klasse. Det gik overraskende godt, og jeg tumlede rundt på scenen og snakkede uden at ænse de 400 mennesker, der så på. Bagefter fik vi at vide, det var det bedste afgangsshow, der havde været der i 50 år. Det vil sige, at mit afgangsshow var bedre end min egen fars - HAHA - han har også gået på min skole.

Derefter var der langbold, hvor vi elever desværre tabte til lærerne ... og herefter igen skete der en masse andre underlige ting. Folk jeg ikke havde snakket med i flere år, og som jeg i det hele taget aldrig ville tro havde tænkt sig at tale til mig, kom og ønskede mig held og lykke!

Og så var der vandkamp, hvor jeg fik så meget vand, at jeg troede, jeg var ved at drukne. Jeg har aldrig nogensinde været så drivvåd og grint så meget samtidig. Der blev taget ingen hensyn til mig af drengene, selvom de ellers plejer at være ekstra flinke, når det kommer til piger. Men ikke denne her gang! Hold da op, hvor blev vi alle sammen kolde til sidst, og jeg havde aldrig drømt om, at jeg skulle blive så våd, så jeg havde selvfølgelig ikke noget ekstra tøj med!

Så tog jeg på stranden med min klasse, hvor vi spillede fodbold og nogle af pigerne nærmest nøgenbadede. Jeg holdte mig til det med at spille fodbold med drengene! Herefter tog vi over og købte slik, tog i fælledparken og lagde os på en masse tæpper og snakkede og hyggede. Så skulle vi på restaurant, og derefter festede vi i en muggen, gammel kælder til den lyse morgen - som altså klokken halv 1 for mig.


L&R-FORLAG AFLEVEREDE NOVELLER TILBAGE

Ja, overskriften siger sig selv! Jeg fik mine noveller tilbage fra det forlag, som jeg havde sendt dem ind til. De skrev, at mine manuskripter var velkomponerede, velskrevne, med masser af drive i, lidt uhyggelige for målgruppen, og at de anbefalede, at jeg blev ved med at skrive, og at jeg gerne måtte sende flere manuskripter ind til dem, hvis jeg fik lyst.
Dog sagde de også, at mine tekster var for svære at forstå til min målgruppe, og længden på dem var for korte til den ældre målgruppe, så derfor ville de sige nej tak til udgive dem.

Det, de ikke ved, er, at det er meningen, at der skal være 13 noveller i alt og ikke kun 2, som jeg har sendt ind. Derfor har jeg tænkt mig at rette lidt i det, skrive resten af novellerne og sende dem ind til Gyldendal, som er det forlag, der er deres største "modstander". Og så regner jeg stærkt med at få dem udgivet der, da Gyldendal ikke er lige så kræsne som L&R. Så bare vent alle sammen. Jeg bliver ikke den første 15-årig, der udgiver en novellesamling, men jeg bliver en af de få! :-) I skal nok komme til at høre om mig, det lover jeg.
Min bog kommer til at hedde: "Ulykkestallet" eller "Ulykkesbarnet". Jeg er nemlig født. d. 13, og der skal derfor være 13 af mine noveller, og de skal alle handle om u-lykke. Scary, men også det jeg bedst kan lide at skrive om.

Ligger snart mine noveller ud, som jeg sendte ind.

Ha' en dejlig weekend eller læseferie :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar