onsdag den 9. februar 2011

Dansk opgave - digt

Ja. I denne her uge, skulle jeg og en kammerat skrive et digt hver, som vi skulle læse op i klassen. Min lærer var ellevild over digtet og bad mig om at læse det op to gange, hvorefter hun bad klassen om at tolke det. Digtet skulle indholde modsætningerne Glæde og Sorg. Mit digt skal tolkes rigtig meget i forhold til min kammerats, for at man kan forstå det. Så giv dig lidt tid, så du forstår. Her er, hvordan mit digt lyder:

Et øje, der skuer
bag tremmernes fugtige mure
blinker sort i natten
og danner en dryppende tågebanke

Et øje, der skuer
blandt alt solskinspudder
blinker lyst om dagen
og danner en farverig sæbebobbel

Et vindpust så lille, småt og kækt
alt dette summede bort som et insekt.

du kan evt. skrive din tolkning i en kommentar :-))

Ingen kommentarer:

Send en kommentar