mandag den 6. december 2010

Lidt følelser ...

Ja, så burde jeg faktisk gå i gang med geografi-stilen, og det gør jeg også snart, jeg ville bare lige sætte to små digte ind, som jeg skrev i dag.

Forbudte følelser

Når du sidder dér og smiler så sødt,
så jeg får lyst til at give dig det aller største møs,
eller når du giver mig kuldegysninger,
så du gør hele verden klam og våd,
så ved jeg,
at du ikke er den rette for mig,
men alligevel sukker jeg,

Når du sidder dér og bestemmer tid og sted,
så vreden leger "banke banke på",
så gør du mig så inderlig tom og kold,
så jeg får lyst til at stoppe op, holde op,
og da går tiden i stå,
og djævlen kommer frem,
han vil gerne lege skjul.

Den Uopnåelige

Han kommer frem som et lynedslag,
hans røst høres som tordenskrald,
og hans tårer bringer storm og ødelæggelse.

Hans latter bringer solskin frem mellem selv de mørkeste skyer,
hans smil tryller regnbuen frem i horisonten,
og hans kys brandmærker utallige pigehjerter.

Han er uopnåelig som det andet solsystem,
han er lige så hurtig borte som blæsten
og værst af alt,
han har krammet på dig.


Måske lidt forvirrende, men jeg er selv ganske tilfreds. Hav en dejlig dag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar