mandag den 22. november 2010

Samfunds lektie - ansøgning ... GAB!

Ja, her i dag, begyndte jeg så på min samfundslektie, der gik ud på, at jeg skulle skrive mit eget CV(gerne opfundet) og ansøgning til et job. Jeg valgte at søge jobbet "freelanceforfatter", som jeg fandt på jobindex, og nu vil jeg gøre mig den ulejlighed at kedeliggøre jeres hverdag endnu mere ved at sætte min ansøgning ind! Enjoy ...

Ansøgning som freelanceforfatter

”Luften slår varme vinde mod mit solbrændte ansigt og løfter blidt op i mit sorte, lange hår. Udsigten udover bugten i det fjerne og bjergene, der omkranser restauranten, er fantastisk. De rødmalede læber skilles, da jeg løfter den skinnede, sølv gaffel op til læberne med pastaen. Duften af krydderierne når mine næsebor og stilheden brydes af et enkelt dybt suk. Munden lukker sig om gaffelen, og den eneste lyd, der kan høres, er tændernes ridsen mod gaflen og bølgernes skyllen mod bredden. Mågernes skrig vækker solopgangen til live, og pludselig slår den røde og orange farve så kraftigt ud, at jeg må skærme med mine hænder mod lyset for ikke at blindes. En tjener kommer gående hen mod mit bord og smiler venligt, hvorefter han graciøst hælder rødvinen op i det skinnende glas, der afspejler den orange og røde glans.”

-          Sådan kunne indledningen til en beskrivelse f.eks. af Sardinens dejlige kystområder skrives.

Efter at jeg har boet i et halvt år i Sardinen og Lissabon, kender jeg meget til deres folkefærd, kultur og baggrundshistorie. Jeg kender alt fra deres nationalretter til de Michelin-restauranter, der ligger på øen.

Jeg taler også flydende italiensk og er af italiensk afstamning.

Jeg har altid været meget pligtopfyldende, målrettet og ambitiøs, og det er med til at gøre, at jeg den dag i dag altid får at vide, når mine skriveværker skal bedømmes, at jeg skriver indlevende, inspirerende, skarpt og med få præcise virkemidler.

Jeg læser tre til fire bøger om ugen, som derfor er med til at forbedre, forny og gøre mit ordforråd bredere. Derefter skriver jeg anmeldelser af bøgerne og lægger dem ud på min blog på internettet, hvor i alt jeg har syvogtres læsere.

At kunne få dette job som freelanceforfatter ville ikke bare være et arbejde; det ville være en uforglemmelig rejse.

-          Jeg ser frem til at høre fra jer og håber at måtte komme i betragtning til stillingen.

Med venlig hilsen
Miranda N. Bizzarro


Og så fordi jeg ikke har så meget andet at skrive, vil jeg lige sætte et billede ind, som jeg i dag tog med mit webcame!



2 kommentarer:

  1. Halløj! (:
    Er helt vild med din måde at skrive på.
    Håber at du bliver ved (;

    http://www.atblivekendt.blogspot.com/

    SvarSlet
  2. Mange tak :-)
    Du må med glæde blive fast læser, da det kniber lidt med dem, syntes jeg ;-)
    Tjekker også lige din blog ud.

    - The Bizzarro.

    SvarSlet