tirsdag den 23. november 2010

At forsøge sig med digtning ...

Jeg påstår overhovedet ikke, at jeg kan digte eller vurdere andres værker indenfor digtning – på det område er jeg lige så blank, som en dykker er omkring en brandmand. Måske endnu blankere …
Alligevel har jeg forsøgt mig med nogle digte, som jeg vil sætte ind i dag. De er måske ikke de mest flydende eller mest svære digte i hele verden, som I ville kunne læse, men der er rytme og muligvis lidt rim, og så er jeg egentlig godt tilfreds med mig selv.
Digt:
Nu sidder vi her os to,
Jeg rækker ud efter din mund,
Rækker ud efter din krop,
Men hvor end mine fingre når,
Er der kun kold luft,

Du siger, du elsker mig,
Jeg siger, jeg elsker dig,
Men når jeg så har brug for dig ,
Er der kun kold luft,

Nu sidder vi her os to,
Du rækker ud efter min mund,
Rækker ud efter min krop,
Men hvor end dine fingre når,
Er der kun kold luft,

Jeg siger dig nu min skat,
At legen stopper her,
For nu skal du vide en ting,
Jeg elsker dig ikke mer’

Haiku digt:
Et jordbær let på
tungen rød som blod, smager
altid kønt og sødt

Haiku digt:
bag en skrøbelig
tåre, så smuk, skjules der
en grim historie


Det var alt for denne gang, desværre. Jeg håber, at I kunne lide mine digte, selvom de måske ikke lige topper hitlisterne!

Hav en god aften.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar